Monday, November 2, 2009

Video : Berita Pada Kawan



  Panat stdy, aku pon take time untuk rest kejap. Sambil2 rest aku pon search la you tube untuk layan video. Sudah menjadi kebiasaan aku untuk layan video clip sekiranya aku layan page you tube. Dalam melayan video2 kat you tube. Aku pon tengok video clip Berita Pada Kawan dendangan Abiet G Ade.

 Abiet G Ade adalah seorang penyanyi dari tanah seberang atau lebih dikenali Indonesia. Beliau banyak mendendangkan lagu-lagu berbentuk kehidupan. Jika Di Malaysia beliau boleh disamakan dengan papa rock kita iaitu Ramli Sarip. Bile layan video tue, aku teringat masa aku treking kat terengganu. Waktu tu aku tengah mendaki gunung Gajah Terom. Sambil mendaki aku pon menyanyikan lagu nie dari mula sampai habis. Aku sememangnya hafal lagu nie kerna aku minat dengan setiap baris lirik nie yang menceritakan kehidupan benar bagi setiap manusia. Selesai menyanyi, seorang rakan ekspedisi menegur ku "perk hafal lagu nie r, betul2 lagu insan". Aku pon jawab " kenapa lak??" die pon menjawab "lagu nie memang lagu kehidupan,lagu insan, so jarang orang nk hafal". Mendengar teguran itu, aku tersenyum. Sekarang lagu ni telah mengajak aku untuk menulis blog. Aku rase minat untuk berkongsi dengan pembaca blog aku mengenai lagu yang sewajarnya kita renungkan setiap baris lirik ini sebagai panduan. Layannnnnnnn..............

3 comments:

  1. aku ingat takde budak2 sebaya layan lagu ni..
    akhirnya aku jumpe gak..
    Salam Pertalian..

    ReplyDelete
  2. bro, gambar2 naek gajah terom mane?
    aku tak tgk lagi..
    aku ikot gak g trip tu..
    aku dah mtk kat bino, tapi tak dapat pon..

    ReplyDelete
  3. hehe..minat gak...
    ok salam perkenalan

    ReplyDelete