Sunday, November 1, 2009

Kini Kita Sudah Di Pintu......

 Akhirnya langkah yang sudah jauh menapak, sudah jauh berjalan kian hampir ke pintu. Apa yang tinggal sekarang adalah menunggu masa pintu itu dibuka. Aku sudah berjalan, aku sudah mendaki kini penamat langkahan aku, kemuncak pendakian aku telah tiba di destinasi nya. Besok pintu keramat itu akan terbuka. Dan bila ia terbuka, dalam rela atau terpaksa aku perlu jua melangkah masuk ke dalam dan melihat lantas menghadapi segala bentuk serangan ke arah aku. Persoalan nya sekarang. Sudah bersediakah aku utk melangkah masuk ke dalam?? sudah lengkapkah peralatan yang perlu digalas?? sudah kuat kah diri aku untuk menghadapi semua ini. Namun harus aku ingat kan diri aku, walaupun soalan ini kubiarkan sepi tanpa jawapan. Kaki ku tetap akan melangkah ke dalam tanpa mempedulikan badan serta hati aku yang tidak merelakan. Kenapa tidak merelakan?? Jawapan nya aku belum cukup kuat untuk menghadapinya.

 Malam ini, adalah detik akhir aku mencari barang-barang kelengkapan untuk aku galas dibahu saat kaki ku melangkah masuk. Saat ini aku rasa benar apa yang diperkatakan " masa itu emas". Arg..ini bukan masa untuk menyesali langkah yg tersasar. Ini adalah masa mencari, masa bersiap demi menghadapi dugaan besok dan akan datang hingga akhirnya pertempuran. Kepada rakan-rakan yang akan bergerak seiring ku. Ayuh kita betul kan apa yang salah, kita huraikan apa yang tersimpul moga kemenangan besok hari adalah milik kita. Saat ini, saat terakhir kita berkerjasama kerna besok saat ini tidak wujud lagi. Besok jika ada yang rebah, yang lain tetap akan terus melangkah hingga ke hujung garisan penamat.

 Maka salam maju jaya untuk aku juga untuk rakan seperjuangan ku yang lain. Timun dan pisau ada di tangan kita, ayuh kita ukir menjadi perhiasan terindah. Berus, warna serta kertas ada di depan, ayuh kita gapai, kita cipta lukisan yang tersohor.

Sekian

No comments:

Post a Comment