Tuesday, November 10, 2009

BMFP : Temasya Bowling Di MiBC

 Jam 3 tadi tiba-tiba hand phone aku berbunyi. Tengok nama pemanggil rupa-rupanya fatin. Dia ajak aku g main bowling. Dia cakap bebudak kelas aku yang lain pon ramai yang pergi. So memandangkan aku tengah bosan tahap dewa. Aku pon join sekali. So pukul 5petang kita orang pon kumpul kat tempat parking motor. agak lama juga la menunggu bebudak kelas aku. Semestinya yang ditunggu adalah perempuan. Huh dah nama pon perempuan..so fikir sendiri la..hehe. Selepas agak lama menunggu, kami pon bergerak ke Melaka International Bowling Canter (MiBC) dekat MiTC melaka. agak ramai la budak kelas aku yang join. Tapi stay bukan semua. Even tak semua yang join. Petang tu tetap meriah. Aktiviti bowling tu dah jadi macam sukaneka. Gelak lebih dari main. Lantak la yang penting enjoy.

 Petang tu bukan la temasya rasmi atau apa-apa la program rasmi. Tajuk kat atas tu sekadar bagi panas. Bowling tu budak kelas aku yang plan. Agaknya semua boring kot tu yang ajak semua melepas kan boring dengan bola bowling. Sampai kat tempat bowling, seperti biasa wan akan jadi kepala. Dia pon kutip la kad pelajar. Kalau guna kad pelajar, boleh la dapat murah. Lepas dah bayar, masing-masing yang main saja pon pergila dapat kan kasut. Aku seperti biasa tak main la. Aku ni memang bab-bab bersukan agak kurang tapi suka join sekadar memeriahkan suasan dan menyebuk. Sory pada yang tak suka.

 Game pon bermula. Time set nama dah start dah gelak-gelak. Fahmi nya nama haqim set BU. Nasib kau la fahmi. Pastu main la bowling cam biasa. tak semua yang datang main. Ada gak yang sekadar jadi penonton. Sepanjang main tu keja gelak je. Pantang tengok bola masuk longkang, mesti gelak. Yang baling bola lak memang kena buu la. Bila yang baling tue strike bukan main suka lagi. Macam-macam gaya keluar. Bosan-bosan duduk aku pon capai la kemara zaid untuk ambil gambar bebudak kelas aku. Banyak gak la yang sempat aku snap. Boleh la untuk dijadikan kenangan.

 Petang tu, kt MiBC ada player bowling Malaysia training. Player yang muda dan cantik tu pon ada. Siti Safiyah. Tengok gaya dia bermain memang hebat, memang layak la dia bergelar Malaysia Bowler. Bebudak kelas aku tak melepaskan peluang bergambar dengan dia. Tapi dengan player yang lain diorang tak ambil pon gambar. Al maklum la Siti Safiyah ni perempuan dan comel so normal la.hehe.

 Selesai bermain, bebudak kelas aku pon balik la ke hostel. Sebelum balik kami sempat la bergambar bersama-sama. Macam-macam aksi la diorang bergambar. Selesai semua, kita orang pon bergerak balik. Nak singgah minum jam dah menunjukkan pukul 7 lebih. So klu singgah memang tak magrib la jawab nya. So kami pon terus balik. Petang ni memang enjoy la. Happy sangat dengan korang. Bebudak kelas aku memang best.

So jom layan gambar..

Kumpul kat parking moto


Baru sampai MiBC


Ucapan selamat datang dari line up perempuan


Pertempuran bakal berlaku


Tiqa

Wan


Wan tengah ajar Nabila..Ajar ke??


Kuda


Yanie


Mael


Fahmi


Nabila


Haqim


Pokyen


Dany


Dina


Zaid


Zainal


Fatin dan Mael


Bro Faiz sekadar memerhati perangai "adik-adik"


Perbincangan satu pasukan??


Alip


Relex Nabila..jangan sedih sangat..huhu


Nuar dan Kuda


Tengah pilih bola pon nak posh


Pokyen dan Panjang


Zuhairi, Yasir, Fatin, Nabila dan Tiqa

Wan dan Fahmi..aksi main guli


Betul punya marah


Trio Merapu..haha


Gambar beramai-ramai sebelum balik


Line Up lelaki dengan Siti Safiyah


Line Up Perempuan dengan Siti Safiyah


Ok Semua dah setle..Jom balik!!!



No comments:

Post a Comment