Thursday, November 26, 2009

Selamat Hari Raya Aidiladha

 Dalam cuti-cuti ni, tak sedar lak pertukaran hari sehingga menghampiri hari raya aidiladha. Pagi tadi pergi klinik Durian Tunggal nak amek ubat darah tinggi mak aku, aku perasan ada 2-3 orang bukak kedai tepi-tepi jalan jual daging. Kepala aku blur kejap, "apasal orang jual daging ni?" opss baru aku igat besok raya aidiladha..huhu. Memandangkan sambutan hari raya aidiladha kat melaka tidak lah meriah seperti negeri-negeri di Pantai timur, menyebabkan aku tak sedar kedatang hari raya ini. Kat melaka hari raya aidiladha sekadar pergi menunaikan solat hari raya, pastu balik umah. Kalau ada buat korban baru la terasa sikit. Itu pon tak la semeriah hari raya aidilfitri yang orang sambut hampir sebulan. Walaubagaimanapun, mak aku setia menyediakan ketupat daun palas dan rendang cili api ayam. Raya aidiladha tahun ni sorang abang aku tak dapat balik sebab terpaksa berkerja. So kurang la seorang isi rumah ni. Dalam kurang-kurang pon, rumah aku masih ada isi rumah seramai 11orang..hehe ramai ke?

 Petang tadi bilik depan rumah aku yang dah siap di cat telah pon ditukar tikar getahnya dan perabot baru pon dah sampai. Ini perabot baru pengantin bukan perabot baru raya..hehe.. Bilik tu akan dijadikan bilik pengantin. ok la tak da lagi yang nak dicerita kan semperna hari raya ni. Apa-apa pun kepada pembaca blog ni, aku nk ucapkan selamat hari raya aidiladha. Selamat berkorban..(berkorban lah apa-apa saja)

No comments:

Post a Comment