Sunday, August 29, 2010

Bila Hati Minat Tapi........................

 Ehem-ehem...dah lama layar ni tak cerita kisah empunya blog. Asyik-asyik cerita pasal kekawan je. Seperti biasa, segan menghalang untuk post. Tapi bila fikirkan Living Life milik aku, so apa aku peduli. Minat, suka, jatuh hati seerti la semua tu. Ni cerita pasal aku, so apa kaitan ngan aku??...Kaitan dia, aku suka kat seseorang la..Bila tu?? hehe..bukan baru sekarang, bukan gak dah lama, kira tak berapa lama la dan tak berapa baru. Kira dah satu sem gak la. Siapa dia biar la aku yang tahu. Bila kita minat seseorang, benda yang tak lari kita buat semestinya, curi-curi tengok, kalau dia ada depan kita la. Kalau dia tak da lak, gambar pon jadi. Belek la gambar tu hari-hari..Tak jemu ke??nak jemu apa, dah memang suka. Perkara lain, cuba merapatkan diri kita ngan dia. Itu la yang aku buat. tapi bab merapatkan diri tu, sekarang ada sedikit masalah. Masalah tu datang dari aku sendiri kot. Mula-mula ok tapi sekarang..ntah la..

 Aktiviti tengok gambar dia, sehingga sekarang masih berjalan lancar. Kalau boleh nak je wat wallpaper kat PC aku ni gambar dia, tapi tak boleh la bila fikir sapa dia ngan aku??so just tegok-tegok guna photo viewer je. Jadi la yang penting dapat tegok muka dia. Macam-macam riaksi muka dia ada dalam koleksi album gambar aku. Hasil koleksi, semestinya curi-curi ambil.hehe...Dulu, rajin gak aku chat ngan dia, best sangat masa tu. Tapi sekarang dah kurang la dan kekadang tak da lansung. Rindu gila beb saat tu, kalau boleh nak je terus sampai sekarang tapi tu la benda mendatang bukan kita tau. Tak pa akan datang harap saat tu datang balik. [berangan dan fikir +ve....penyedap hati]. Selalu gak aku duduk sorang-sorang dan masa tu mesti igat kat dia dan fikir langkah nak rapat balik. Ada gak niat nak bagi tau je yang aku suka kat dia. Yela simpan lama-lama buat apa kan..tapi tak da masa yang sesuai. Tapi bukan tu sebab utama. Semestinya sebab utama, TAKUT. Aku penakut bab-bab ni. Takut dengan jawapan "sory wan, aku tak nak" atau ayat lain yang seerti dengannya. Pedih beb kalau kecewa. So aku kena bersedia sebelum terjadi. So sekarang aku tak bersedia.
 Menarik ke dia??sampai aku tunggu lama-lama ni. Jawapan dia ntahla. Aku tak tau kenapa aku suka kat dia. Dia ngan aku tak ada apa-apa persamaan pon. Lawa??biasa je..Manis kot??..maybe..Dah-dah..semestinya aku suka dia tanpa sebab. Buat masa sekarang biarla aku berstatus si penanti. Sampai bila?? selagi dia belum berpunya. Tak pun selagi aku belum jemu. Hehe....

                                                                                                                                        
                                                                                                     Faqrul Reduan

4 comments:

  1. tu dia....start bunge bunge dah,HAHA

    ReplyDelete
  2. bunge ape beb???mane ade....
    ala minat je..xde ape pon..

    ReplyDelete
  3. habaq mai sket sapa dia pompuan tu...cheq nak tau ehh....

    ReplyDelete
  4. sah2 la xblh....biar la aku sorang je tau...

    ReplyDelete