Saturday, April 3, 2010

Simpul itu, perlu diluruskan

 Yang berlalu biarkan berlalu, yang mendatang kita tempuh dengan tenang. Pasti ayat itu biasa kita dengar. Jika mudah untuk kita aplikasikan, mesti best kan. Tapi aku rasa boleh untuk diaplikasikan, cuma perlukan masa. Mungkin ini adalah masanya.

 Segala yang tersimpul, perlu aku luruskan. Bila dah lurus simpulan itu, mudah la urusan pada hari-hari mendatang dan pasti nya yang mendatang itu boleh dilalui dengan tenang. Kalu di kaitkan dengan elemen tali dan ikatan, jika kita dah simpulkan untuk buat satu jenis ikatan, perlu kita huraikan semula untuk kita buat ikatan seterusnya. So aku rasa sama kot dengan kehidupan yang kita tempuh. [Hehe..melalut ke elemen tali lak].

 Aku sama seperti manusia normal, ada kehidupan yang bercorak-corak. Dalam aku lakar corak itu, ada yang tangan aku tersentak lalu berus lakaran jatuh, tercipta lakaran cacat. Jika aku padam masih lagi berbekas, jika aku buang, rugi aku rasa pada lakaran yang sempurna. So biar la lakaran cacat itu, dia hanya tinggal bekas, bukannya jelas. [fikir positif]. Bekas itu kalau aku tindih dengan lakaran baru, maka akan lenyap pada pandangan zahir.

 Lakaran cacat tu telah aku padam. Lama aku rasa aku simpan lakaran cacat itu, walaupun aku tak tau sebab mengapa aku simpan. Petang tadi aku lihat semula lakaran itu, terbit rasa jelak pada lakaran itu, lantas akal logik aku bertindak. Jemari kanan aku ligat menekan punat pada tetikus untuk men'delete' item yang aku rasa tak perlu wujud dalam simpadan memory komputer aku. Dalam memory peribadi proses men'delete' nya lain sama sekali. Tapi proses itu aku rasa hampir selesai. Graf ingatan itu aku lihat sudah mencapai tahap 'stablize'. Penghujung graf aku tak tau lagi. Sama ada meningkat atau pun menurun. Biar masa yang menentukan.

 Tindakan dari aku kepada aku telah aku lakukan. Tidakan dari aku kepada mereka perlu aku lakukan. Mungkin masanya besok. Atau akan datang. Mereka perlu tau semua. Jika mereka tau. Mudah la langkah aku lepas ni. Tidak aku kecik hati, tidak mereka terasa hati. Akhirnya simpul itu aku luruskan jua.


P/S : Sory pada yang tak paham. Bertindak mengikut masa. Masa ni, masa aku bermonolog dalam diri aku.

No comments:

Post a Comment