Thursday, January 7, 2010

Kokurikulum : Kelab Kembara

 Sem ni aku terpaksa ambil satu subjek kokurikulum. Dalam sabjek ni aku telah memilih kelab Kembara sebagai kelab kokurikulum aku. Aku pilih kelab ni pasal aku dah ada sedikit background mengenai kembara, so dapat la sedikit sebanyak membantu aku nak score A untuk subjek ni.

 Hari ni aktiviti yang ahli kembara buat adalah belajar mengenai khemah. Lokasinya di Taman Botanikal, Ayer Keroh, Melaka. Kami belajar apa itu khemah?, Apa fungsi khemah?, Dimana khemah digunakan?, Jenis-jenis khemah dan cara mendiri dan menurunkan khemah. Kami di bahagikan kepada 5 kumpulan. Setiap kumpulan mempunyai ahli seramai 10 orang. Setiap kumpulan mempunyai nama yang berlainan. Nama kumpulan aku adalah 'Bongsai Tonggek'. Macam mana boleh dapat nama ni?. Cerita dia cam ni, salah seorang bagi nama bongsai. Tapi En. Saiful, instruktor kami tanya kami balik bongsai apa?. So aku pon terus jawab bongsai tonggek. Nama ni aku amek semperna nama tampat di gunung korbu.

 Selepas diagihkan kumpulan, kami pun berkumpul untuk mempelajari mengenai khemah. Selesai beljar pasal khemah, kami di suruh mendiri dan menurunkan khemah. Ok la dapat la kami belajr cara memasang dan boleh la kami aply bila diperlukan. Ok macam biasa jom layang gambar kami pasang khemah. Gambar ni gambar kumpulan aku ja.

Gambar :

Khemah kumpulan aku yang siap didirikan


Ahli kumpulan aku


Ahli kumpulan aku : Gadis


Menurun dan mengemas khemah

No comments:

Post a Comment